Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/12288
Title: Поняття «медіація» та підходи до його трактування у сучасному науковому дискурсі
Authors: Кірдан, Олена Леонідівна
Keywords: медіація
конфлікт
механізм
професійна підготовка
заклади освіти
міждисциплінарний підхід
Issue Date: Jun-2019
Publisher: СНУ імені Лесі Українки
Citation: Кірдан О.Л. Поняття «медіація» та підходи до його трактування у сучасному науковому дискурсі / О.Л. Кірдан //Педагогічний часопис Волині. – №2 (13). – 2019. – C. 12–20. DOI: https://doi.org/10.29038/2415-8143-2019-02-12-20
Series/Report no.: УДК;37(051)
ББК;74я52
Abstract: Актуальність дослідження. Наукова проблема пошуку технологій розв’язання конфліктних ситуацій є міждисциплінарною. Окремі її аспекти розглядалися в працях вітчизняних науковців, а саме: галузеві питання щодо проблематики та особливостей застосування процедури медіації в приватно-правових спорах; як соціально-педагогічної технології вирішення конфліктів у школі та ін. Мета і методи дослідження. Метою статті є висвітлення основних підходів вітчизняних та зарубіжних науковців до визначення поняття «медіація». Завдання дослідження – схарактеризувати історію становлення медіації як альтернативного способу вирішення конфліктних ситуацій; обґрунтувати міждисциплінарність дослідження медіації у сучасному науковому дискурсі. Для досягнення визначеної мети та завдань використано методи аналізу, синтезу, конкретизації, порівняння, узагальнення та метод термінологічного аналізу. Результати роботи та ключові висновки. На основі дослідження наукових праць зроблено висновок про загальне розуміння явища медіації як ефективної технології розв’язання конфліктних ситуацій. У визначенні поняття «медіація» науковці виходять із сутнісних ознак її механізму, а саме: як сприяння проведенню переговорів задля досягнення консенсуальних рішень і вирішення спорів, переговори за участю посередника, переговори за участю нейтрального посередника (медіатора), добровільний і конфіденційний процес, у якому нейтральна третя сторона (медіатор) допомагає конфліктуючим сторонам досягти взаємоприйнятної угоди, метод врегулювання конфлікту між сторонами на основі переговорів за участю нейтральної особи (посередника) з метою укладення обов’язкової для сторін угоди зі спірного питання. Вказано на доцільність використання медіації як механізму вирішення конфліктів у закладах освіти та потребу ознайомлення з технологією медіації у професійній підготовці майбутніх учителів та керівників закладів освіти.
URI: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/12288
Appears in Collections:Факультет соціальної та психологічної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
r_1-12-20.pdf405,08 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.