Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14431
Title: Формування готовності концертної програми інструменталістів до публічного естрадного виступу
Authors: Радзівіл, Тетяна Анатоліївна
Keywords: готовність концертної програми інструменталістів
публічний естрадний виступ
виконавська техніка
виконавська майстерність
концертновиконавська діяльність
засоби музичної виразності
вивчення музичних творів
індивідуальна інтерпретація музичних творів
Issue Date: 29-Mar-2021
Publisher: Херсон: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Радзівіл Т. А. Формування готовності концертної програми інструменталістів до публічного естрадного виступу. Інноваційна педагогіка. Херсон: Видавничий дім «Гельветика». 2021. Вип. 33. Т. 1. С. 100–103.
Series/Report no.: УДК;781.6]:785.6:792.7
Abstract: Стаття присвячена одній із важливих проблем підготовки солістів-виконавців – формуванню готовності концертної програми інструменталістів до публічного естрадного виступу. Автором обґрунтовується сутність і структурні компоненти вказаного процесу. Основна увага зосереджується на етапах формування готовності кожного музичного твору до концертного виконання (попереднє ознайомлення з музичним твором; детальний розбір музичної форми та засобів виразності музичного твору, необхідних для втілення художнього образу; технічне опанування музичного твору; індивідуальна інтерпретація музичного твору; підготовка музичного твору до виконання на естраді) та особливостях процесу формування готовності концертної програми інструменталістів до публічного естрадного виступу. Висвітлюється необхідність чіткого усвідомлення жанру і стилю кожного музичного твору, а також особливостей епохи, у яку його було створено; прочитання музичного твору для натхненного уявлення про його художній образ. Обґрунтовується важливість детального опанування музичної форми твору за дедуктивним методом від загального до часткового у контексті форми, тонального плану, мелодики, гармонії, ритму, метру, штрихів, динаміки, агогіки. Звертається увага на технічне освоєння музичного твору, що сприяє професійному зростанню і збагаченню виконавської техніки інструменталіста та уможливлює розвиток утилітарних емоцій. Розкривається сутність індивідуальної виконавської інтерпретації музичних творів та її вплив на слухача. Висвітлюється завершальний етап формування готовності музичного твору до публічного виконання на естраді та вказуються ознаки, які визначають готовність музичного твору до концертного виступу. Зазначаються дії, які сприяють якісному формуванню готовності концертної програми інструменталіста до публічного естрадного виступу
The article is devoted to one of the important soloists’ preparation problems – readiness formation of the instrumentalists’ concert program for public variety performance. The author substantiates the essence and structural components of this process. The main attention is focused on the stages of readiness formation of each musical work for concert performance (preliminary acquaintance with a musical work; detailed analysis of a musical form and means of expression of a musical work necessary for the embodiment of an artistic image; technical mastering of a musical work; individual interpretation of a musical work; performance on the stage) and features of the readiness forming process of the instrumentalists’ concert program for public variety performance. A clear understanding of the genre and style of each piece of music, as well as the features of the era in which it was created, and reading a piece of music for an inspired idea of its artistic image, are highlighted in the article. The importance of detailed mastery of the musical form of the work by the deductive method is substantiated: from general to part in the context of form, tonal plan, melody, harmony, rhythm, meter, strokes, dynamics, agogics, etc. Attention is paid to the technical development of the musical work, which promotes the professional growth and enrichment of the instrumentalist’s performance technique and enables the development of utilitarian emotions. The essence of individual performance interpretation of musical works and its influence on the listener is revealed. The final stage of the readiness forming of a musical work for public performance on the stage is highlighted and the signs that determine the readiness of a musical work for a concert performance are indicated. Finally, there are actions that contribute to the qualitative readiness formation of the instrumentalist’s concert program for a public variety performance.
Description: http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2021/33/part_1/22.pdf
URI: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14431
ISSN: 2663-6085
Appears in Collections:Факультет дошкільної та спеціальної освіти



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.