Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14742
Title: Soft Skills і критичне мислення дошкільників: навички у XXI столітті
Authors: Журавко, Тетяна Валеріївна
Keywords: діти старшого дошкільного віку
«м’які» навички
критичне мислення
«жорсткі» навички
Issue Date: 2021
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Журавко Т. В. Soft Skills і критичне мислення дошкільників: навички у XXI столітті. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, І. Зимомря]. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2021. Вип. 45. Том 1. C. 200–204.
Series/Report no.: УДК;[159.928+159.955]:373.2«21»
Abstract: У статті розкрито теоретичні основи навичок для дітей старшого дошкільного віку у XXI столітті. Здій- снено аналіз психолого-педагогічної літератури з означеної проблеми, доведено її актуальність. Педагогіка партнерства в умовах закладу дошкільної освіти, впровадження новітніх освітніх технологій у систему робо- ти з дорослими підвищують професійну компетентність фахівців у питаннях розвитку критичного мислення дошкільників і збагачують досвід батьків вихованців із цієї проблеми. Саме завдяки критичному мисленню тра- диційний процес пізнання дітьми навколишнього світу набуває рис індивідуальності та стає безперервним, про- дуктивним, усвідомленим. За сучасних умов швидкого розвитку всіх соціальних сфер, потенційного збільшення обсягів інформації критичне мислення є однією із базових навичок людини ХХІ століття. Це є набута навичка, яка є в основі соціального досвіду особи, такого важливого для її успішної реалізації у житті. Для дитини дошкільного віку критичне мислення є складним розумовим процесом, котрий починається з отримання інформації та закінчується прийняттям обдуманного рішення, формуванням власного ставлення. Це здатність ставити нові запитання, виробляти аргументи на захищати свої думки, робити посильні висновки. Це здатність не тільки інтерпретувати й аналізувати інформацію, а й аргументовано доводити свою позицію. Такі навички, як вміння слухати, комунікувати, співпереживати, спільно знаходити нестандартні рішення, чітко презентувати та висловлювати думки, перетворюють дитину на інтерактивного члена суспільства. Гнучкі та жорсткі навички повинні доповнювати один одного, щоб вирішувати завдання різної складності. Так само, як і емоційний інтелект, гнучкі навички треба розвивати із самого дошкільного дитинства, адже маємо підготувати дітей до взаємодії один із одним: вибудовувати різні стосунки, досягати, працювати у команді, самореалізовуватися. Загалом це певні способи поведінки, які допомагають дітям соціалізуватися та досягти успіхів у командній роботі. Soft skills і критичне мислення дошкільників виступають актуальними навичками у XXI столітті сучасного дошкілля. Акцентовано увагу на необхідності впровадження інноваційних методів і технологій в освітній процес закла- ду дошкільної освіти.
URI: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14742
Appears in Collections:Факультет дошкільної та спеціальної освіти

Files in This Item:
File SizeFormat 
Журавко.pdf315,1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.