Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15103
Title: | САМОСТІЙНІСТЬ ТА ЇЇ ЗНАЧЕННЯ ДЛЯ ЕМОЦІЙНОЇ ВИХОВАНОСТІ ДІТЕЙ |
Other Titles: | САМОСТІЙНІСТЬ ТА ЇЇ ЗНАЧЕННЯ ДЛЯ ЕМОЦІЙНОЇ ВИХОВАНОСТІ ДІТЕЙ |
Authors: | Трофаїла, Наталія Дмитрівна |
Keywords: | самостійність вихованість дошкільного віку емоції |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Видавничий дім «Гельветика» |
Citation: | Трофаїла Н. Д. Самостійність та її значення для емоційної вихо-ваності дітей.Acta Paedagogiсa Volynienses, 1, 136–140 |
Series/Report no.: | УДК;159.922.7-042.65:159.942.2 |
Abstract: | Стаття присвячена теоретичному аналізу наукового доробку з проблеми виховання самостійності в дітей дошкільного віку. Дитяча самостійність останнім часом все частіше стає об’єктом підвищеної уваги науков-ців, викладачів, педагогів. У змісті статті розкривається сутність дефініції «самостійність». Автором пода-но узагальнені підходи до розуміння і тлумачення самостійності О.Удіною, М. Монтесорі, Ш. Коном, З. Гурі-ною. Автором статті акцентовано увагу на значенні самостійності для емоційної вихованості в дошкільному віці. Самостійність – це багатоаспектний психологічний феномен діяльності особистості, що має власні кон-кретні критерії. «Це вольова властивість особистості як здатність систематизувати, планувати, регулюва-ти і активно здійснювати свою діяльність без постійного керівництва і практичної допомоги ззовн»і. Само-стійність як характеристика діяльності дошкільника проявляється у здатності досягати мети діяльності без сторонньої допомоги. Проявляється самостійність у дошкільному віці через самосвідомість, що визначається «діяльністю і здібностями особистості, які пов’язані з умінням організувати себе. Проявляється в цілеспрямова-ності, активності, обґрунтованій мотивації, плануванні своєї діяльності, самостійності, швидкості прийняття рішень і відповідальності за них, критичності оцінки результатів своїх дій, почутті обов’язку». Самостійність розвивається поступово, і починається цей процес у гармонії з проявами психологічними, емо-ційними, комунікативними, пізнавальними. Розглядаючи дошкільний вік як період формування особистісних якос-тей, концепція сучасної української освіти визначає сутність нового підходу до дошкільного виховання, засно-ваного на принципах варіативного змісту, педагогіки розвитку, активного пізнання світу через види суспільної діяльності, виховання дитини як самостійного та ініціативного творця майбутнього. |
URI: | https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15103 |
Appears in Collections: | Факультет дошкільної та спеціальної освіти |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
САМОСТІЙНІСТЬ ТА ЇЇ ЗНАЧЕННЯ ДЛЯ ЕМОЦІЙНОЇ ВИХОВАНОСТІ ДІТЕЙ.pdf | 247,17 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.