Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15112
Назва: Формування соціокультурного освітнього середовища закладу дошкільної освіти в процесі здійснення превентивної педагогічної роботи
Інші назви: Формування соціокультурного освітнього середовища закладу дошкільної освіти в процесі здійснення превентивної педагогічної роботи
Автори: Кочубей, Тетяна Дмитрівна
Мельникова, Ольга Миколаївна
Ключові слова: превентивна педагогічна робота
освітній простір
діти дошкільного віку
розвиток особистості
заклад дошкільної освіти
Дата публікації: 2022
Видавництво: Видавничий дім «Гельветика»
Бібліографічний опис: Кочубей Т. Д., Мельникова О. М. Формування соціокультурного освітнього середовища закладу дошкільної освіти в процесі здійснення превентивної педагогічної роботи. Педагогічні науки: теорія та практика. Запоріжжя: Видавничий дім «Гельветика», № 1 (41). С. 212–219. 2022.
Серія/номер: УДК;373.2:[37.013:343.85]
Короткий огляд (реферат): У статті розглядаються ресурси соціокультурного освітнього середовища закладу дошкільної освіти у контексті здійснення превентивної педагогічної роботи. Мета статті полягає у науково-теоретичному осмисленні потенціалу соціокультурного освітнього середовища закладу дошкільної освіти та шляхів забезпечення ефективного розвитку особистості дитини в контексті здійснення превентивної педагогічної роботи.Розкрито змістове наповнення понять «освітнє середовище», «освітнє середовище закладу дошкільної освіти», «освітній простір закладу дошкільної освіти», «соціокультурне освітнє середовище»; розглянуто теоретико-методологічні положення щодо визначення змісту соціокультурного освітнього середовища закладу дошкільної освітиВизначено основні характеристики соціокультурного освітнього середовища, що зумовлюють реалізацію його потенціалу. Соціокультурний освітній простір закладу дошкільної освіти охарактеризовано як безбар’єрний, доступний, організований, інтегрований, комфортний, безпечний, адаптивний, що становить систему умов для успішного розвитку, засвоєння елементів культури кожною дитиною з урахуванням її вікових особливостей, внутрішніх ресурсів і можливостей здоров’я.Окреслено шляхи забезпечення ефективного розвитку особистості дитини в контексті здійснення превентивної педагогічної роботи в умовах соціокультурного освітнього середовища ЗДО: розкрито потенціал соціокультурного освітнього середовища ЗДО; висвітлено забезпечення (проєктування) безпечного, здорового, цілісного соціокультурного освітнього середовища ЗДО; акцентовано на впровадженні інноваційних методів роботи в ЗДО, що значно підвищують результативність різних видів діяльності в даному середовищі; наголошено на сприянні міжсуб’єктній взаємодії (дітей, вихователів та батьків).Доведено, що заклад дошкільної освіти є унікальним соціокультурним простором, у якому відбувається «акт зустрічі» всіх його суб’єктів у безперервному і неоднозначному процесі соціалізації. Установлено, що необхідність проєктування та організації соціокультурного освітнього середовища закладу дошкільної освіти полягає у створенні умов щодо недопустимості здійснення негативних вчинків дитиною, потребує постійної модифікації змісту усіх його компонентів відповідно до конкретних потреб зростаючої особистості, забезпечення дитині стану захищеності, успіху, поваги, визнання та любові тощо.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15112
Розташовується у зібраннях:Факультет дошкільної та спеціальної освіти

Файли цього матеріалу:
Файл РозмірФормат 
2817-Текст статті-5364-1-10-20220603.pdf310,56 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.