Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15300
Title: | Особливості соціалізації дітей-сиріт та дітей, які залишилися без піклування батьків |
Other Titles: | Особливості соціалізації дітей-сиріт та дітей, які залишилися без піклування батьків |
Authors: | Карпич, Ірина Олександрівна |
Keywords: | Соціалізація Соціалізація дітей Соціалізація дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування діти-сироти та діти, позбавлених батьківського піклування |
Issue Date: | Apr-2022 |
Publisher: | Видавничий дім «Гельветика» |
Citation: | Карпич І. О. Особливості соціалізації дітей-сиріт та дітей, які залишилися без піклування батьків. Ввічливість. Видавничий дім «Гельветика». В. 1. 2022. С. 36-42 |
Series/Report no.: | 1; |
Abstract: | У статті розглянуто питання соціалізації дітей-сиріт та дітей, які залишилися без піклування батьків в закладах інтернатного типу. Метою статті є визначення особливостей соціалізації дітей-сиріт та дітей, які залишилися без піклування батьків в закладах інтернаиного типу. Методами дослідження є аналіз, систематизація, узагальнення, синтез. Науковою новизною є те, що в статті висвітлено особливості діяльності закладів інтернатного типу як інституту соціалізації дітей: чітка регламентація життєдіяльності; відсутність свободи вибору; наявність вузького кола спілкування; включення дітей до системи ігрової та навчальної діяльності; включення дітей до колективних форм трудової діяльності; створення виховного середовища, яке передбачає взаємну відповідальність всіх учасників виховного процесу тощо. Охарактеризовано сутність процесу соціалізації у науковій літературі. Соціалізація – це процес, який передбачає засвоєння індивідом соціального досвіду та відтворення системи соціальних зв’язків за рахунок його активної діяльності, активного включення у соціальне середовища. Результати дослідження дали можливість встановити, що для успішної соціалізації дітей-сиріт та дітей, які залишилися без піклування батьків в закладах інтернаиного типу необхідно: створення середовища комфорту та затишку, максимально наближеного до сімейного; організація відкритого освітнього простору (навчального, дозвілля, виробничого); забезпечення практико-орієнтованої спрямованості формування у вихованців образу майбутньої професійної діяльності; розроблення та впровадження комплексу заходів, спрямованих на зміцнення родинних відносин, повернення дитини до сім’ї; професійна спеціальна підготовка працівників закладу, яка спрямована на формування їхньої компетентності з питань соціалізації дітей, які виховуються в закладах інтернатного типу; створення виховного середовища всередині закладу, що сприяє успішному процесу соціалізації дитини. |
Description: | http://journals.vnu.volyn.ua/index.php/humanitas/article/view/509/463 |
URI: | https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15300 |
Appears in Collections: | Факультет соціальної та психологічної освіти |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Стаття.pdf | 312,44 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.