Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15405
Назва: Особливості учіння у процесі навчання мови
Автори: Мамчур, Євген Анатолійович
Кучеренко, Ірина Анатоліївна
Ключові слова: суб’єкти процесу навчання
педагог (учитель / викладач)
здобувач освіти (учень / студент)
учіння
рівні активності учіння
способи реалізації учіння
механізми навчання
subjects of the learning process
educator (teacher / lecturer)
student (pupil / student)
learning
levels of learning activity
ways of realizing learning
learning mechanisms
Дата публікації: 30-бер-2023
Видавництво: Видавничо-поліграфічний центр "Візаві" - vizavi-print.jimdo.com
Бібліографічний опис: Кучеренко І., Мамчур Є. Особливості учіння у процесі навчання мови // Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи. Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Вип. 1 (9), 2023.
Короткий огляд (реферат): У статті проаналізовано особливості процесу учіння, який зазнав суттєвих змін, спричинених пандемією та умовами воєнного часу в Україні. Охарактеризовано особливості учіння здобувачів освіти. Визначено основні рівні активності учіння – репродуктивно-наслідувальний, частково-пошуковий, творчий. Описано своєрідність головних способів реалізації процесу учіння: екстраактивне, інтраактивне, інтерактивне. Встановлено ключові механізми процесу учіння: підготовчий, навчальний, пізнавальний, закріплювальний.
The article analyzes the peculiarities of the learning process in modern conditions of language learning, which has undergone significant changes and acquired new forms of implementation caused by the pandemic and wartime conditions in Ukraine. The main subjects of the learning process – the pedagogue (teacher / lecturer) and the learner (pupil / student) in order to achieve the defined goals of language learning, must carry out the process of teaching / lecturer and learning in a coordinated manner, in an active purposeful interaction and interconnection. The peculiarities of the learning of education seekers are characterized, which is interpreted as a meaningful cognitive-research activity of a pupil / student under the guidance of a teacher / lecturer, aimed at the development of individual communicative competence (speech, language, socio-cultural, activity, discursive), and the effectiveness of this process is characterized not only by perfect scientific-methodical organization andЗбірник наукових праць Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи 39 Вип. 1(9), 2023 ISSN 2706-6258 implementation of the educational occupation on the part of the pedagogue, but also the mandatory goal-directedness, purposefulness and activity of the educational activity of the student himself. The main levels of learning activity during the educational and cognitive activity at the language lesson are determined ‒ reproductive and imitative, partially exploratory, creative. The originality of the main ways of implementing the learning process, which are carried out in a language lesson, is described: learning from the outside (extraactive), internal, from the outside (interactive), alternating from the outside and from the outside (interactive). The key mechanisms of the learning process have been established: preparatory, educational, cognitive, reinforcing.
Опис: https://psv.udpu.edu.ua/issue/view/16005
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15405
ISSN: 2206-7750 (Print), 2664-9128 (Online)
Розташовується у зібраннях:Факультет іноземних мов

Файли цього матеріалу:
Файл РозмірФормат 
279335-Текст статті-643913-1-10-20230516.pdf535,27 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.