Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15634
Title: | ПОТЕНЦІАЛ ВИКОРИСТАННЯ НАУКОВОГО АПАРАТУ ТЕОРІЇ РЕЛЕВАНТНОСТІ В ПРОЦЕСІ ПЕРЕКЛАДУ |
Authors: | Прокоф'єв, Геннадій Леонідович Збаравська, Катерина Володимирівна |
Keywords: | теорія релевантності когнітивний принцип інтерпретація контекст вихідний текст цільовий текст прямий переклад непрямий переклад |
Issue Date: | Oct-2022 |
Publisher: | Візаві |
Citation: | Прокоф’єв Г. Л., Збаравська К.В. Потенціал використання наукового апарату теорії релевантності в процесі перекладу. Інновації в сучасній освіті: український та світовий контекст: матеріали матеріали V міжн. наук-практ. Інтернет-конф. . (Умань‚ 20 жовтня 2022 р.) / МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини [та ін.]. Умань: Візаві‚ 2022. C. 149-152 |
Series/Report no.: | УДК;37:001.895(477+100) (06) |
Abstract: | Понятійний апарат теорії релевантності дозволяє точно охарактеризувати труднощі, з якими зустрічаються перекладачі та інтерпретатори при визначенні комунікативного значення повідомлення в іншомовному тексті. Таке завдання є особливо складним у контексті усного перекладу, де обмеженість часу примушує перекладача дуже швидко робити вибір з набору можливих інтерпретацій висловлення мовця. Вивчення процесу перекладу, якщо його розглядати з точки зору теорії релевантності, фокусується на порівнянні інтерпретацій, а не на відтворення слів, мовних конструкцій чи текстових ознак. Прямий переклад, покликаний забезпечити повну схожість з оригіналом, що можливо лише за умови ознайомлення адресата з когнітивним середовищем вихідного тексту. Непрямий переклад, навпаки, дозволяє перекладачу бути більш гнучким, оскільки цільовий текст має нагадувати вихідний текст лише в його найбільш релевантних аспектах. |
URI: | https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15634 |
Appears in Collections: | Факультет іноземних мов |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Збірник конференції Умань жовтень 22_Катерина.pdf | 619,18 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.