Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15825
Title: Використання музикотерапії в умовах освітнього процесу закладів дошкільної освіти
Authors: Підлипняк, Ірина Юріївна
Keywords: музика
музична терапія
діти дошкільного віку
заклад дошкільної освіти
Issue Date: 2023
Publisher: Вісник науки та освіти
Citation: Підлипняк І. Ю. Використання музикотерапії в умовах освітнього процесу закладів дошкільної освіти. Вісник науки та освіти. 2023. №7 (13). С. 695–710.
Abstract: Стаття присвя чена вивченню нових ефективних методів реабілітації та профілактики, нетрадиційних підходів, що підвищують резервні можливості організму дитини. Звернено увагу на аналіз досліджень з окресленої проблеми, зокремаз питань музикотерапії, яка є одним з методів впливу на поведінку особистості. Сьогодні зміст освіти ускл аднюється, акцентується увага на розвитку творчих та інтелектуальних здібностей дітей, корекції емоційно-вольової та рухової сфер, на зміну традиційним приходять інтер активні методи навчання й виховання, що передбачають активізацію пізнавального розвитку дитини. Потреби сучасного світу в галузі педагогіки побудовані не на формування у дитини знань, умінь і навичок, а, перш за все, на розвиток дитини. Сучасні діти перена сичені негативною інформаціє ю, позбавлені теплого спілкування з дорослими та однолітками.Багато зних просто не можуть витримати нервово-психіч них навантажень удома та в ЗДО. Нерідко дитяча нервова система не встигає адаптуватися до шаленого темпу і ритмунашого життя, що в результаті спричиняє неспокій, роздратованість, гіперактивність, погіршення продуктивної діяльності, виникнення психосоматич них хвороб. Сьогодні, як ніколи, особливої актуальності набувають заходи зі створення нових ефективних методів реабілітації та профілактики,нетрадиційних підходів, що підвищують резервні можливості організму дитини. Тобто, очевидною постає необхідність уп ровадження в освітньо-виховний процес ЗДО різних здоров’язбережувальних технологій, серед яких заслуговує на ува гу нова галузь психолого-пед агогічного напряму під назвою «музикотерапія». Ґрунтуючись на аналізілітературних джерел, наголошено, що музика по силює обмін речовин, посилює або зменшує м’язову енергію, змінює дихання, змінюєкров’яний тиск, дає фізичну осн ову для емоцій.Зазначено, щ о для того щоб музикотерапія позитивно вплинула на поведінку дошкільників, необхідно враховувати індивідуальні особл ивості дітей. Окреслено напрями музикотерапії у роботі з дітьми дошкільного вікуз аутизмом: вокалотерапія (співи), музикотерапія в рухах (т анці, музично-ритмічні ігри), музикування на музичних інструментах. Визначено вплив музики на настрій та поведінку дітей. Зазначено, що корисним є застосування у музичній терапії різних творів: дитячої музики, дитячих пісень,української народної музики тапісні, класичної музики.
Description: http://perspectives.pp.ua/index.php/vno/article/view/5755
URI: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15825
Appears in Collections:Факультет дошкільної та спеціальної освіти

Files in This Item:
File SizeFormat 
5755-Текст статті-5790-1-10-20230812.pdf504,19 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.