Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15856
Title: Безпечне освітнє середовище закладу дошкільної освіти в умовах сьогодення
Other Titles: Безпечне освітнє середовище закладу дошкільної освіти в умовах сьогодення
Authors: Іщенко, Людмила Валентинівна
Журавко, Тетяна Валеріївна
Keywords: освітнє середовище
безпечне освітнє середовище
воєнний стан
діти дошкільного віку
діти з/без особливих освітніх потреб
заклад дошкільної освіти
укриття
Issue Date: 2023
Publisher: Věda a perspektivy
Citation: Іщенко Л. В., Журавко Т. В. Безпечне освітнє середовище закладу дошкільної освіти в умовах сьогодення. Věda a perspektivy. № 11(30). 2023. С. 146–155. http://perspectives.pp.ua/index.php/vp/article/view/7403
Abstract: У статті проаналізовано питання «освітнього середовища», «безпечного освітнього середовища» для дітей дошкільного віку, умови та особливості організації безпечного освітнього середовища в закладі дошкільної освіти; визначено принципи формування безпечного середовища в закладі дошкільної освіти.Проаналізовано, що у сучасних умовах сьогодення освітнє середовище закладу освіти не є ізольованим від зовнішніх і внутрішніх факторів, їх впливу, які можуть мати як позитивний результат, так і містити загрози, небезпеки та ризики, які можуть сприяти деструктивним змінам у ньому. Для протидії таким змінам, необхідно, щоб освітнє середовище закладу освіти було захищеним, безпечним. Розкрито, що робота над створенням безпечного освітнього середовища має досягати певного результату. Насамперед, це безперервний процес реагування на нові виклики життя, пошук нових можливостей, ресурсів, генерування нових ідей і правил. Водночас необхідно, щоб всі учасники цього процесу (педагоги, діти, батьки) усвідомлювали спільну відповідальність, мали вміння, бажання та добру волю для такої співпраці. Проаналізовано нормативні документи, що стосуються безпечного освітнього середовища закладу дошкільної освіти в умовах сьогодення. У статті розглядаються різні погляди вчених (Н. Бойчук, Н. Гонтаровська,В. Желанова, Н.Кириленко,О. Кононко, К. Крутій, О. Фунтікова), які розглядають середовище, як чинник освіти для дітей.Освітнє середовище має бути не лише безпечним, а й інформативним, цікавим, змістовним, стимулювати когнітивний, емоційно-ціннісний та діяльнісно-поведінковий розвиток дітей. Сучасний універсальний дизайн має бути орієнтованим на особистісний розвиток дитини задля реалізації її індивідуальної освітньої траєкторії. Запропоновані поради для дітей дошкільного віку з/без особливих освітніх потреб в умовах безпечного середовища. Безпечне освітнє середовище – це середовище, що забезпечує безпечні умови навчання та праці, комфортну міжособистісну взаємодію, сприяє емоційному благополуччю дітей, педагогів та батьків; відсутність будь-яких проявів насильства та наявність достатніх ресурсів для їх запобігання, дотримання прав і норм фізичної, психологічної, інформаційної та соціальної безпеки кожного учасника освітнього процесу.
Description: http://perspectives.pp.ua/index.php/vp/article/view/7403
URI: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15856
Appears in Collections:Факультет дошкільної та спеціальної освіти

Files in This Item:
File SizeFormat 
7403-Текст статті-7447-1-10-20231128.pdf244,29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.