Короткий опис(реферат):
У статті розкрито проблему підготовки майбутніх вихователів до розвитку дослідницької актив- ності старших дошкільників, здійснено аналіз досліджень, визначено особливості розвитку дослід- ницької активності дошкільників, розкрито теоретичні підходи до розуміння поняття «дослідницька активність». Поняття «дослідницька активність» розглядаємо як стійке прагнення особистості дитини старшого дошкільного віку реалізувати за допомогою пошукової діяльності потребу в пізнанні об’єктів навколишнього світу та відкритті нових для неї знань. Звернено увагу майбутніх вихова- телів на структуру (прийняття пізнавального завдання; висування гіпотез отримання результатів; відбір способів і планування досягнення результатів; перевірка обраного способу висунутих припу- щень) та характерні особливості розвитку дослідницької діяльності в дошкільному дитинстві (у 5–6 років у дитини починає розвиватися вибірковість дослідницької активності, яка забезпечує постійну відкритість дитини до нового, яка виражається в пошуку невідповідностей і суперечностей).
Компетентність педагога вбачаємо в успішності розв’язання взаємопов’язаних завдань: бачити дитину в освітньому процесі, створювати умови для успішного розвитку дослідницької активності, досягати освітніх цілей, ефективно взаємодіяти з дітьми та іншими суб’єктами освіти, органі- зовувати і використовувати розвивальне освітнє середовище. Підготовка майбутніх вихователів передбачає сформованість необхідних умінь і навичок, які необхідні для організації процесу розвитку дослідницької активності дошкільників. У руслі реалізації теоретичних засад підготовки майбутніх вихователів до розвитку дослідницької активності дошкільників у закладі дошкільної освіти прове- дено ділову гру «Роль предметно-розвивального середовища в розвитку дослідницької активності старших дошкільників». Забезпечення якості освітнього процесу з розвитку дослідницької актив- ності старших дошкільників передбачає необхідність підвищення теоретичної, практичної, органі- заційно-методичної підготовки майбутніх вихователів у закладі вищої освіти.