Abstract:
Стаття присвячена проблемi використання психотерапевтичних методик для формування комунiкативної дiяльностi в дiтей з порушенням iнтелектуального розвитку. У кожнiй країнi є дiти з важкими порушеннями iнтелектуального розвитку, якi потребують особливих умов навчання й виховання. Сьогоднi актуальними є питання надання спецiальної допомоги таким дiтям. Особи з важкою формою iнтелектуальної недостатностi є iнвалiдами дитинства. Аналiз практики спецiальної освiти показує, що реалiзацiї використання психотерапевтичних методик придiляється недостатньо уваги, тому необхiднiсть вивчення теоретико-експериментальних особливостей iнновацiйних психотерапевтичних методик, психолого-педагогiчна значущiсть означеної проблеми зумовили вибiр теми дослiдження. Проблеми виявлення потенцiйних можливостей таких дiтей, пристосування їх до життя набувають великої соцiальної значимості. У статтi висвiтлено проблематику, що сьогодні педагоги-практики вiдчувають брак розроблених ефективних методик щодо подолання складних порушень у дiтей. У зв’язку з цим необхiдно розробляти й використовувати iнновацiйнi методики та комплекснi роботи, що охоплюють усi сфери особистостi дитини. У спецiальнiй педагогiцi йде активний пошук найбiльш оптимальних форм органiзацiї освiтнього та корекцiйного середовища для цiєї категорiї дiтей. У статтi розглянуто, науково обґрунтовано й експериментально перевiрено змiст, форми та методи подолання дизартрiї в дiтей з порушенням iнтелектуального розвитку з використанням психотерапевтичних методик. Детально описано логопедичну та психолого-педагогiчну лiтературу. З’ясовано стан розробленостi проблеми в логопедичнiй теорiї та практиці, проаналiзовано наявнi пiдходи до корекцiї дизартрiї в дiтей з рiзними варiантами дизонтогенеза. Також дослiдження показало, що психотерапевтичнi прийоми, iгровi методики поряд із класичними методами логопедичного впливу можуть бути способом органiзацiї та презентацiї мовленнєвих засобiв, способом мотивацiї мовленнєвої дiяльностi тiльки в умовах спецiально органiзованого навчання