Короткий опис(реферат):
Актуальність дослідження зумовлена необхідністю забезпечення оволодіння випускниками освітньо-наукових програм доктора філософії методології педагогічної діяльності. Метою статті є характеристика педагогічного складника освітньо-наукових програм підготовки доктора філософії. Досягнення мети статті уможливило використання загальнонаукових методів: аналізу, синтезу, порівняння, конкретизації, узагальнення, контент-аналізу для виокремлення та характеристики особливостей формування здатності до викладання здобувачів вищої освіти третього (освітньо-наукового) рівня в освітньому процесі сучасних закладів вищої освіти. Обґрунтовано важливість формування викладацької компетентності в контексті дотримання положень нормативно-правових документів підготовки докторів філософії, дескрипторів Національної рамки кваліфікацій, методичних рекомендацій для розроблення стандартів вищої освіти та професійного стандарту на групу професій «Викладачі закладу вищої освіти». Наголошено, що нормативно передбачено наявність в освітньо-науковій програмі підготовки доктора філософії відповідних компетентностей, програмних результатів навчання та освітніх компонентів, спрямованих на його становлення як науково-педагогічного працівника високої кваліфікації. Акцентовано, що формування педагогічного складника освітньо-наукової програми підготовки доктора філософії узалежнене від політики закладу вищої освіти, який визначає обсяг педагогічної (викладацької) практики, встановлює дисципліни пререквізити. Окреслено можливості неформальної освіти для розвитку викладацької компетентності майбутніх докторів філософії. Подано висновок про роль і значення педагогічного складника освітньо-наукових програм підготовки доктора філософії.