Короткий опис(реферат):
У статті окреслено теоретико-методологічні аспекти формування психічного здоров’я обдарованих дітей старшого дошкільного віку засобами ігрової діяльності як важливого завдання сьогодення. Досліджено три категорії понять: «психічне здоров’я», «обдаровані діти» та «ігрова діяльність». Актуальністьматеріалу, викладеного у статті, обумовлена тим, що обдаровані діти потребують особливого виховання та спеціальних умов для формування їх психічного здоров’я. Простеженостан проблеми психічного здоров’я особистості в сучасних наукових дослідженнях.Охарактеризовано вплив ігрової діяльності на формування психічного здоров’я обдарованоїособистості. У статті подано проблему формування психічного здоров’я у наукових розвідках І.Дубровиної, О. Хухлаєвої, Г. Гончаренка та ін.; розглядаються різні погляди щодо проблеми дитячої обдарованості (О.Кульчицька, О.Проценко, А. Савенков та ін.); представлено проблему ігрової діяльності з точки зору її розвивального впливу на особистість дитини дошкільного віку в таких дослідженнях: (Л.Виготський, О.Запорожець, В.Сухомлинський та ін.).Автори вважають, що психічне здоров’я обдарованих дітей старшого дошкільного віку слід цілеспрямовано формувати, адже такі діти мають ряд характерних особливостей (вразливість, самокритичність, перфекціонізм та ін.) та проблем, які пов’язані з ними. Тому, на думку автора, використання ігрової діяльності дозволить м’яко впливати на формування їх психічного здоров’я.Проаналізовано фактори, що впливають на психічне здоров’я обдарованих дітей (зростання тривалості екранного часу, сидячої поведінки, зниження тривалості сну, рухової активності тощо) та основні показники сформованості психічного здоров’я (процес адаптації після вступу до ЗДО, рівень розвитку комунікативних навичок, рівень позитивної мотивації до соціально важливої для даного віку діяльності та ін.).