Короткий опис(реферат):
У статті розглядається специфіка корекційно-розвиткової роботи логопеда з дітьми із вродженими незро-щеннями губи та піднебіння, що заснована на необхідності розуміння специфічних рис та проблем цієї патології, що зумовлює соціальну спрямованість вивчення цієї проблеми. У сучасному світі людина, що має вроджену пато-логію щелепно-лицьової області, повинна розглядатися не тільки як об'єкт медичного впливу та соціально-педа-гогічної допомоги, але і як активний суб'єкт соціуму, що створює умови для самореалізації.Метою роботи є впорядкування та узагальнення наявних нині напрямів, методів та форм корекційно-роз-виткової роботи з дітьми із ринолалією у різні вікові періоди та на різних етапах реабілітації (доопераційно-му та післяопераційному). Визначено важливість диференціальної діагностики дітей для правильного вибору завдань та методів здійснення корекційно-розвиткової роботи. Акцентується увага на показниках, на підставі яких формується логопедичний висновок, та у разі потреби призначаються додаткові обстеження.Методологія дослідження будувалася на теоретичних засадах порівняння та узагальнення наукових даних у галу-зі медицини, логопедії, корекційної педагогіки з метою визначення теоретико-методологічних засад дослідження.Наукова новизна дослідження полягає у висвітленні змісту методик ранньої комплексної корекційно-розви-ткової роботи з дітьми із вродженими незрощеннями губи та піднебіння з урахуванням сучасних методів ранньої хірургічної корекції, темпу психомовленнєвого розвитку дітей.Отже, успішність корекційного процесу залежить не тільки від систематичної логопедичної роботи, спря-мованої на виховання мовленнєвого дихання, розвиток артикуляційних процесів та фонематичного сприйняття, а й від своєчасного хірургічного втручання, медичної реабілітації, психофізіологічного стану дитини