Abstract:
У статті висвітленосистему внутрішнього забезпечення якості освіти в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини.З’ясовано, що організація освітнього процесу у виші здійснюється на засадах Європейської кредитно-трансферної накопичувальної системи (ЄКТС).Система внутрішнього забезпечення якостіосві тньої діяльності та якості вищої освіти в університету передбачає: контроль за кадровим, матеріально-технічним і навчально-методичним забезпеченням освітньої діяльності; якістю проведення навчальних занять; якістю знань здобувачів вищої освіти; забезпечення академічноїмобільності здобувачів вищої освіти; наявність інформаційних систем для ефективного управління освітнім процесом; здійснення моніторингу та періодичного перегляду освітніх програм; забезпечення публічності інформації про освітні програми, с тупені вищої освіти та кваліфікації; запобігання та виявлення академічного плагіату в наукових роботах здобувачів вищої освіти. Виявлено, що контроль за кадровим забезпеченням освітньої діяльності передбачає систему відбору науково-педагогічних працівників; рейтингове оцінювання роботи науково-педагогічних працівників; забезпечення академічної мобільності науково-педагогічних працівників.Контроль за навчально-методичним забезпеченням передбачає: контроль pзаматеріально-технічнимта навчально-методичнимзабез печенням; контрольза підготовкою та оновленням комплексів навчальних дисциплін; підготовку тестових завдань тощо.Контроль за якістю проведення навчальних занять передбачає: контроль за якістю проведення лекцій, практичних (семінарських), лабораторних занять; за якістю практичного навчання здобувачів вищої освіти; за якістю самостійної роботи здобувачів вищої освіти.Контроль за якістю знань здобувачів вищої освіти передбачає: контроль за організацією поточного, модульного і підсумкового контролів знань ; за забезпеченням академічної мобільності здобувачів освіти; проведення ректорського контролю знань здобувачів вищої освіти тощо.Доведено, що політика університету спрямована на забезпечення якості освіти, запорукоюякої сталозалученнявсіх учасників о світнього процесу: кожний структурний підрозділ університету спрямовує свою роботу на постійну актуалізацію змісту навчання, на вдосконалення механізму достатнього та якісного ресурсного забезпечення освітньої діяльності, широке використання сучасних інтелектуальних інформаційних технологій навчання тощо.