Abstract:
Стаття присвячена нині актуальній проблемі гендерної соціалізації особистості в умовах трансформації українського суспільства. Проаналізовано нормативно-правові засадигендерної рівності в Україні. Розкритозміст і сутність гендерної соціалізації як соціального процесу. Виокремлено етапи гендерної соціалізації: засвоєння особистістю уявлень про норми гендерних взаємин, сформованість позитивного емоційно-ціннісного ставлення себе та до представників різної статі, накопичення практичного досвіду партнерських гендерних взаємин на засадах застосування гендерного підходу.Автори дійшли висновків, що в процесі гендерної соціалізації здійснюється інтеграція між особистістю та суспільством.Доведено, що визначальною умовою гендерної соціалізації є наявність національного гендерно-чутливого законодавства, як механізму гарантії рівності, всебічного захисту прав і свобод кожного громадянина та запоруки соціальної справедливості.Підставою для оцінки рівнів сформованості гендерних відносин у дітей 5-6 років визначено когнітивний, емоційно-почуттєвий і поведінковий критерії з показниками до кожного з них. За визначеними критеріями і показниками розроблено методичний інструментарій та проведено психолого-педагогічну діагностику для диференціації рівнів сформованості у дітей 5-6 років гендерних відносин. Виявлено, що сформованість гендерних відносин у дітей 5-6 років проявляється на достатньому, задовільному і низькому рівнях.