Abstract:
Стаття містить аналіз змісту та методичних аспектів викладання навчальної дисципліни «Психолого-педагогічні засади раннього дитинства» студентам, які здобувають освітній ступінь бакалавра спеціальності 012 Дошкільна освіта та 016 Спеціальна освіта. У статті обґрунтовано актуальність даного курсу, визначено його специфіку, мету, завдання, уміння та навички, якими повинні оволодіти студенти у результаті вивчення даної дисципліни. Зазначено, що програма курсу «Психолого-педагогічні засади раннього дитинства» складається з таких модулів: «Психолого-педагогічні засади раннього дитинства як галузь педагогічної науки» та «Розвиток та виховання дітей раннього віку». Детально проаналізовано зміст кожного змістового модуля навчальної дисципліни. У статті розглядаються методичні аспекти організації та проведення лекційних і практичних занять з навчальної дисципліни «Психолого-педагогічні засади раннього дитинства», визначено їх специфіку. Проаналізовано змістове наповнення, форми, методи навчання, контролю та оцінювання знань студентів. Наголошується на ефективності проблемного викладу матеріалу, використанні у процесі проведення занять дискусій, ділових і рольових ігор, тренінгів, що сприятиме формуванню системи знань, умінь та навичок, які відповідають вимогам сучасності, та дозволять студентам ефективно їх реалізувати у майбутній практичній діяльності вихователя закладу дошкільної освіти. Підвищення якості освіти, її інноваційний розвиток відповідно до світових стандартів, сприятиме істотному зростанню інтелектуального, культурного, духовного та морального потенціалу особистості педагога. Висока якість знань може бути забезпечена лише за умови їхньої фундаментальності, а навчання має будуватися як єдиний, цілісний процес, який починається з дисциплін загального і фахового блоків, що складають теоретичну базу профільної підготовки, професійних знань та компетентностей майбутніх фахівців.