Короткий опис(реферат):
Порушення мовлення у дітей можуть бути дуже різні і вимагають діагностики і спеціальної корекції в ранньому віці. Реабілітація дітей з порушеннями розвитку мовлення проводиться в спеціальних закладах із залученням фахівців у різних напрямках: педагогів, лікарів, реабілітологів, логопедів, психологів, соціальних працівників. Відповідно до сучасного визначенням Всесвітньої Організації Охорони здоров’я, «реабілітація – це координоване застосування медичних, соціальних, педагогічних і професійних заходів з метою підготовки (перепідготовки) індивідуума на оптимум працездатності». Реабілітація дітей має на увазі відновлення пошкоджених або недорозвинених функцій організму. У даному випадку – мовленнєвої систем. Останнім часом значно зросла кількість дітей, які мають порушення мовлення, при яких необхідні тривалі логопедичні заняття, медична реабілітація, лікувальна фізична культура, загальний масаж та інших заходів. Саме тому в логопедичній практиці стали розвиватися різні допоміжні технології, такі як кінезіотерапія та логопедичний масаж, які сприяють більш ефективному подоланню мовленнєвих порушень у дітей. Логопедичний масаж є складовою комплексної медико-педагогічної системи реабілітації дітей з мовленнєвими порушеннями. Він використовується в логопедичній роботі з дітьми, у яких діагностуються такі мовленнєві розлади, як дизартрія та ринолалія. Масаж застосовується в корекційній педагогічній роботі, коли є порушення тонусу м’язів. Логопедичний масаж – це метод активного механічного впливу, який змінює стан м’язів, нервів, кровоносних судин і тканин периферичного мовленнєвого апарату. Цей метод є однією з логопедичних технік, сприяють нормалізації як вимовного боку мовлення, і емоційного стану осіб, котрі мають названі порушення.