Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/11266
Title: | До питання формування інформаційно-технічних компетентностей майбутніх учителів інформатики |
Authors: | Ткачук, Галина Володимирівна |
Keywords: | інформаційно-технічні компетентності технічна грамотність вчитель інформатики фахівець |
Issue Date: | 23-May-2019 |
Publisher: | Видавництво Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова |
Citation: | Ткачук Г.В. До питання формування інформаційно-технічних компетентностей майбутніх учителів інформатики: восьма всеукраїнська наукова конференція молодих вчених з математики та фізики: Восьма всеукраїнська наукова конференція молодих вчених з математики та фізики «Актуальні проблеми сучасної математики і фізики та методики їх навчання», м.Київ, 23 травня 2019 р. Київ. 2019. С. 64. |
Abstract: | Система вищої освіти має на меті підготовку висококваліфікованого фахівця в обраній сфері діяльності, який, володіючи необхідними вміннями та навичками, здатний використовувати їх у майбутній професійній діяльності. В цьому контексті важливим є не наявність певних знань, а вміння їх застосовувати на практиці для розв’язання конкретного завдання, що передбачає зміну парадигми вищої освіти із знаннєвої в компетентнісну та забезпечує формування ключових компетентностей майбутніх фахівців. Плануючи роботу з формування компетентностей, доцільно визначити критерії, за якими можна зробити висновок про рівень сформованості тих чи інших компетентностей. До складу критеріїв оцінювання рівня сформованості інформаційно-технічних компетентностей майбутніх учителів інформатики у процесі практично-технічної підготовки доцільно включити такі компоненти [2], [1]: - мотиваційно-ціннісний (наявність стійких мотивів до оволодіння технічними знаннями, уміннями та навичками, отримання досвіду, удосконалення інформаційно- технічних компетентностей тощо); - змістовий (визначає рівень володіння технічними знаннями, необхідних для професійної діяльності); - операційно-діяльнісний (рівень володіння технічними уміннями та навичками, необхідними для розв’язку практично-технічних завдань, технічна грамотність, можливість використання технічних умінь в різних ситуаціях). Таким чином, визначені компоненти дають змогу зробити висновок, що інформаційно-технічні компетентності інтегрують знання (про закономірності будови та функціонування конкретних технічних пристроїв), уміння (використовувати наявні знання для розв’язання технічних задач на рівні своєї професійної кваліфікації), навички (використання, обслуговування, ремонту, комплектації технічного обладнання), здатності (доступно викладати навчальний матеріал, що стосується технічної сторони) і виявляються у прагненні і готовності до ефективного застосування сучасних технічних засобів та комп’ютерних технологій для вирішення завдань у професійній діяльності і повсякденному житті, усвідомлюючи при цьому значущість предмета і результату діяльності. |
URI: | https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/11266 |
Appears in Collections: | Факультет фізики, математики та інформатики |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Київ2019.pdf | 48,59 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.