Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/11421
Назва: Support to teachers’ professional development in Ukraine and England: evidence from TALIS survey
Автори: Палагута, Ілона Василівна
Ключові слова: professional development
pedagogical support
future teacher
professional development
TALIS methodology
Дата публікації: лип-2019
Видавництво: Institute of Pedagogy of National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, Pavlo Tychyna Uman State Pedagogical University
Бібліографічний опис: Ilona Palaguta. Support to teacher’s professional development in Ukraine and England: evidence from TALIS survey. Studies in comparative education, 2019. P. 46-53.
Серія/номер: UDC;377.8
DOI;10.31499/ 2306-5532.1.2019.174724
Короткий огляд (реферат): In the article the basic problems of the pedagogical support of teacher’s professional development in Ukraine and England are analyzed. A comparative analysis of the needs of Ukrainian and English teachers in their professional development is described. Learning International Survey (TALIS) conducted in Ukraine and England is characterized. Three main TALIS questionnaires items are enumerated. The main focus of attention to be taken into account the teachers’ awareness of what mentoring is and what forms and functions are meant by it is raised.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/11421
Розташовується у зібраннях:Факультет іноземних мов

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Support to teachers’ professional development in Ukraine and England evidence from TALIS survey.pdf216,06 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.