Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14391
Title: | Митець інформаційного покоління: академічна і цифрова парадигма образотворчої підготовки у вищій школі |
Other Titles: | Митець інформаційного покоління: академічна і цифрова парадигма образотворчої підготовки у вищій школі |
Authors: | Пічкур, Микола Олександрович Сотська, Галина Іванівна Демченко, Ірина Іванівна Король, Анатолій Миколайович Гордаш, Андрій Миколайович |
Keywords: | Педагогіка митець інформаційне покоління класичне образотворче мистецтво цифрове образотворче мистецтво вища школа арт-педагогіка |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Київ: ''Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України'' |
Citation: | Пічкур М. О., Сотська Г. І., Демченко І. І., Король А. М., Гордаш А. М. Митець інформаційного покоління: академічна і цифрова парадигма образотворчої підготовки у вищій школі. Інформаційні технології і засоби навчання. Київ: ''Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України'' 2020. Т. 79. № 5. С. 296–312. |
Series/Report no.: | УДК;378:[028.42: 028.63]:85:7.072.2 |
Abstract: | У статті в історичній ретроспективі розглянуто цінності традиційних та інноваційних студій образотворення різних поколінь митців, серед яких визначено особливості генерації творців художніх артефактів інформаційного світу. Розкрито ґенезу становлення цифрової арт-практики та виявлено її вплив на оновлення усталеної класифікації системи образотворчого мистецтва творами цифрового формату різних видів і жанрів, що виконуються технічним, автоматизованим чи штучним способом. З’ясовано, що в умовах інформатизації і цифровізації образотворчого мистецтва розширюються межі художнього любительства як фактора розмивання професійного і профанного в особистості митця. Для подолання цього негативу йому доцільно володіти традиційним і цифровим образно-виразним інструментарієм. Доведено, що поліпарадигмальна за своєю сутністю образотворча підготовка фахівців мистецького профілю в закладах вищої освіти має бути спрямованою на спадкоємність та органічний синтез класичної і цифрової парадигми її функціонування. У тезаурусі мистецької освіти до наукового обігу запропоновано новий термін «цифрова парадигма образотворчої підготовки фахівців мистецького профілю у вищій школі» для позначення специфіки арт-педагогічного процесу організації продуктивної навчально-творчої діяльності студентів на основі комплексного опанування графічної, живописної, формотворної і композиційної грамоти з метою досягнення необхідного і достатнього рівня творчої компетентності та основ художньої майстерності продукування творів електронного формату. Обґрунтовано методологію цифрової артпедагогіки, що охоплює принципи гуманізму, креативності, міждисциплінарної інтеграції, рефлексії та постійного пошуку і застосування ефективних методів подолання негативів інформаційного середовища. |
Description: | https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2927/1726 |
URI: | https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14391 |
ISSN: | 2076-8184 |
Appears in Collections: | Факультет мистецтв |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
MITEZ_20_SS.pdf | 310,04 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.