Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14834
Title: | Використання методів проблемного навчання у процесі підготовки майбутніх учителів інформатики |
Authors: | Ткачук, Галина Володимирівна |
Keywords: | проблемне навчання методи проблемного навчання Padlet рівні проблемних завдань проблемна ситуація цифровізація онлайнові сервіси майбутній учитель інформатики дистанційне навчання COVID-19 |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Видавнича група «Наукові перспективи» |
Citation: | Ткачук Г. В. Використання методів проблемного навчання у процесі підготовки майбутніх учителів інформатики. Перспективи та інновації науки. 2022. №2(7). С. 634-645. |
Series/Report no.: | УДК;378.147 |
Abstract: | Важливим етапом підготовки майбутнього фахівця є розвиток його продуктивного самостійного творчого мислення, яке дає змогу вирішувати йому складні професійні завдання. Реалізувати таку підготовку в умовах репродуктивного навчання, основу якого складає засвоєння знань, тобто запам’ятовування та відтворення поданої викладачем інформації, практично неможливо. З огляду на це, підготовка майбутніх учителів інформатики повинна базуватись, в першу чергу, на студентоцентрованих методах навчання, які основною дійовою особою у процесі навчання визначають студента, тоді як викладач здійснює роль фасилітатора, який допомагає та скеровує освітню діяльність. Один зтаких методів, який дає змогу активізувати розумову діяльність студента є методпроблемногонавчання.Технологія проблемного навчання реалізується через певну ситуаційну проблему, яка викликає стан певного психологічного дискомфорту і, як наслідок, потребу подолання та вирішення проблеми. Тому проблемне навчання визначають як тип навчання, який створює умови виникнення у студентів активної розумової діяльності на основі розв’язку проблемних навчальних задач.Стаття розкриває можливості проблемного навчанняу підготовці майбутніх учителів інформатики. У роботі визначено рівні проблемних завдань відповідно до ступеня залученості викладача до їх розв’язання: початковий, середній, високий та творчий. Пропонуються до розгляду конкретні приклади застосування методів проблемного навчання в межах інформатичних навчальних дисциплін освітньо-професійної програми «Середня освіта (Інформатика)». Виявлено, що можливості реалізації проблемного навчання у підготовці майбутніх учителів інформатики надзвичайно широкі, особливо в умовах впровадження додаткових засобів –онлайнових середовищ. Функціональні інструменти онлайнових сервісів для організації дистанційного навчання дають змогу організувати різні види діяльностей та вирішують ряд важливих педагогічних проблем, серед яких проблеми організації самостійної роботи, дослідної роботи, формування творчих здібностей, підвищення інтересу до навчання тощо. Запропонований сервіс Padlet має достатній функціонал, який забезпечує організацію проблемного навчання в дистанційній формі. |
Description: | http://perspectives.pp.ua/index.php/pis/issue/view/38 |
URI: | https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14834 |
Appears in Collections: | Факультет фізики, математики та інформатики |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Tkachuk_naukovi_perspektivy-2022.pdf | 760,18 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.