Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15149
Title: САМОСТАВЛЕННЯ, ЙОГО СТАНОВЛЕННЯ ТА ВИХОВАННЯ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
Other Titles: САМОСТАВЛЕННЯ, ЙОГО СТАНОВЛЕННЯ ТА ВИХОВАННЯ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
Authors: Дука, Тетяна Миколаївна
Keywords: діти дошкільного віку
самоставлення
моційно-ціннісне ставлення дошкільника до самого себе
самооцінка
самоповага
ціннісні орієнтації
Issue Date: 2022
Publisher: Věda a perspektivy
Citation: Дука Т. М. САМОСТАВЛЕННЯ, ЙОГО СТАНОВЛЕННЯ ТА ВИХОВАННЯ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ. Věda a perspektivy. № 8(15). 2022. С. 93–105.
Abstract: У статті розкривається сутність поняття «самоставлення особистості», його структуру, яка включає в себе такі компоненти: когнітивний, емоційний та повединковий. Визначено основні критерії емоційно-ціннісного ставлення особистості до самої себе, до яких належать: самооцінка, воля, самоповага, прийняття себе і ставлення особистості до свого соціального «Я». Встановлено, що важливим періодом становлення самоставлення дитини є дошкільний вік.Охарактеризовано процес становлення самоставлення дитини дошкільного віку у зв’язку з її життєвими орієнтаціями. Проаналізовано особливості, умови та основні чинники формування самоставлення дошкільника.Уза гальнено, що недостатня сформованість таких умінь дитини, як адекватна оцінка результатів власної діяльності, поведінки та своєї особистості в цілому, вміння здійснити елементарний вибір і прийняти власне рішення, спроможність виявляти свої почуття на повну силу, здатність бачити свої позитивні і негативні якості, вже у дошкільному віці призводить до виникнення низки проблем у становленні особистості дитини на наступному етапі її розвитку.Емпірично досліджено індивідуальні особливості само ставлення старших дошкільників і визначено показники складових самоставлення (самооцінка, самоповага, прийняття себе, соціальне «Я», вольова регуляція).З’ясовано, що становлення самоставлення старших дошкільників залежить не тільки від взаємодії зі своїми батьками, а й від стилю спілкування вихователів, характеру міжособистісної взаємодії з однолітками та особливостей внутрішнього світу.
URI: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15149
Appears in Collections:Факультет дошкільної та спеціальної освіти

Files in This Item:
File SizeFormat 
2341-Текст статті-2351-1-10-20220825.pdf246,42 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.