Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15287
Назва: Діагностика проявів емоційного інтелекту під час переживання стресових ситуацій
Інші назви: Діагностика проявів емоційного інтелекту під час переживання стресових ситуацій
Автори: Гриньова, Наталія Вячеславівна
Перепелюк, Тетяна Дмитрівна
Ключові слова: емоційний інтелект
копінг-стратегія
стресова ситуація
поведінка
емоційний дистрес
пізнання
здобувачі вищої освіти
Дата публікації: 2022
Видавництво: ПВНЗ Університет Новітніх Технологі
Бібліографічний опис: Перепелюк Т.Д., Гриньова Н.В. Діагностика проявів емоційного інтелекту під час переживання стресових ситуацій. «Наукові інновації та передові технології» (Серія «Державне управління», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Психологія», Серія «Педагогіка»): журнал. 2022. № 3(5) 2022. С. 98110
Серія/номер: ;УДК 159.9.072:[159.942:159.944.4]
Короткий огляд (реферат): На сучасному розвитку психологічного знання на нашу думку одним з пріоритетних напрямків дослідження має стати діагностика стану розвитку емоційного інтелекту та розробка методів, умов його розвитку, з’ясування впливу на сфери особистості та поведінку людини. Емоційний інтелект проявляється в усіх сферах життя та діяльності людини і тому може стати об’єктом дослідження як галузевих психологічних наук так і сумісних з нею. Сучасні реалії вимагають розробки нових діагностичних методик для доцільного та ефективного дослідження особливостей та компонентів емоційного інтелекту, що в свою чергу допоможе практикам педагогам і психологам створити умови для ефективного позитивного впливу на емоційно вольову сферу різновікових людей для її гармонійного зростання. У статті окреслено психологічні особливості використання копінг стратегії, яка допомагатиме розв’язати стресову ситуацію шляхом адаптації особистості до її вимог, опанування нею, послаблення чи пом’якшення, уникнення чи звикання до вимог стресової ситуації. Використані методики дозволили встановити конкретні реакції, які переживає особа у стресових ситуаціях, копінг-поведінка розглядається як свідома раціональна поведінка по оволодінню стресовою ситуацією. Така поведінка залежить від зовнішнього та внутрішнього благополуччя та проявляється на поведінковому, емоційному та пізнавальному рівнях функціонування особистості. Копінг спрямований на усунення ситуації психологічної небезпеки та підтримки балансу між вимогами середовища та ресурсами особи у відповідь на них. Зазначимо, що ключовими аспектами було діагностування рівнів емоційного інтелекту який включає оцінку 5-ти складових частин: емоційна обізнаність, управління емоціями, самомотивація, емпатія, розпізнавання емоцій інших людей. Дослідження емоційного інтелекту здобувачів вищої освіти дають підстави стверджувати, що більшість досліджуваних розуміють свій внутрішній стан та емоції, які його викликають, здатні управляти власними емоційними станами та розпізнавати за зовнішніми проявами емоції інших людей. Зазначимо, що рівні розуміння власних емоцій та емоційних станів сприятимуть розвитку креативного потенціалу здобувачів у процесі навчання в університеті.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15287
Розташовується у зібраннях:Факультет соціальної та психологічної освіти

Файли цього матеріалу:
Файл РозмірФормат 
diagnostyka_projaviv_emozijnogo_intelekty.pdf3,59 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.