Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15287
Title: Діагностика проявів емоційного інтелекту під час переживання стресових ситуацій
Other Titles: Діагностика проявів емоційного інтелекту під час переживання стресових ситуацій
Authors: Гриньова, Наталія Вячеславівна
Перепелюк, Тетяна Дмитрівна
Keywords: емоційний інтелект
копінг-стратегія
стресова ситуація
поведінка
емоційний дистрес
пізнання
здобувачі вищої освіти
Issue Date: 2022
Publisher: ПВНЗ Університет Новітніх Технологі
Citation: Перепелюк Т.Д., Гриньова Н.В. Діагностика проявів емоційного інтелекту під час переживання стресових ситуацій. «Наукові інновації та передові технології» (Серія «Державне управління», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Психологія», Серія «Педагогіка»): журнал. 2022. № 3(5) 2022. С. 98110
Series/Report no.: ;УДК 159.9.072:[159.942:159.944.4]
Abstract: На сучасному розвитку психологічного знання на нашу думку одним з пріоритетних напрямків дослідження має стати діагностика стану розвитку емоційного інтелекту та розробка методів, умов його розвитку, з’ясування впливу на сфери особистості та поведінку людини. Емоційний інтелект проявляється в усіх сферах життя та діяльності людини і тому може стати об’єктом дослідження як галузевих психологічних наук так і сумісних з нею. Сучасні реалії вимагають розробки нових діагностичних методик для доцільного та ефективного дослідження особливостей та компонентів емоційного інтелекту, що в свою чергу допоможе практикам педагогам і психологам створити умови для ефективного позитивного впливу на емоційно вольову сферу різновікових людей для її гармонійного зростання. У статті окреслено психологічні особливості використання копінг стратегії, яка допомагатиме розв’язати стресову ситуацію шляхом адаптації особистості до її вимог, опанування нею, послаблення чи пом’якшення, уникнення чи звикання до вимог стресової ситуації. Використані методики дозволили встановити конкретні реакції, які переживає особа у стресових ситуаціях, копінг-поведінка розглядається як свідома раціональна поведінка по оволодінню стресовою ситуацією. Така поведінка залежить від зовнішнього та внутрішнього благополуччя та проявляється на поведінковому, емоційному та пізнавальному рівнях функціонування особистості. Копінг спрямований на усунення ситуації психологічної небезпеки та підтримки балансу між вимогами середовища та ресурсами особи у відповідь на них. Зазначимо, що ключовими аспектами було діагностування рівнів емоційного інтелекту який включає оцінку 5-ти складових частин: емоційна обізнаність, управління емоціями, самомотивація, емпатія, розпізнавання емоцій інших людей. Дослідження емоційного інтелекту здобувачів вищої освіти дають підстави стверджувати, що більшість досліджуваних розуміють свій внутрішній стан та емоції, які його викликають, здатні управляти власними емоційними станами та розпізнавати за зовнішніми проявами емоції інших людей. Зазначимо, що рівні розуміння власних емоцій та емоційних станів сприятимуть розвитку креативного потенціалу здобувачів у процесі навчання в університеті.
URI: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15287
Appears in Collections:Факультет соціальної та психологічної освіти

Files in This Item:
File SizeFormat 
diagnostyka_projaviv_emozijnogo_intelekty.pdf3,59 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.