Короткий опис(реферат):
У статті розглянуто методичні концепти щодо вивчення образу героя літературного твору в історії літературної освіти ХХ століття. Констатовано, що означена проблематика була однією із найбільш проблемних, тому й недостатньо розроблена у методиці викладання літератури. Встановлено, що в історії шкільної літературної освіти тривалий час застосовували творчий підхід до вивчення образу героя й твору загалом, вітали особистісне ставлення до образів-персонажів. Досліджено, що відомі педагоги і методисти української літератури минулого (О. Білецький, Л. Булаховський, А. Макаренко) акцентували на аналізі художнього твору у зв’язку з відображенням у типових художніх картинах і образах реального життя. Відзначено, що довгий час під час вивчення шкільного курсу літератури побутувала шаблонна характеристика образу героя, що виявлялася в намаганні навчити учнів сприймати образ літературного героя як суспільне явище, показове для певної епохи. Виявлено, що у 50–60-х рр. ХХ ст. визначальним стає розкриття ідейно-естетичного багатства художнього твору, характеристика основних рис позитивного героя. Розглянуто пообразний метод аналізу художнього твору Б. Степанишина, в основі якого застосовується характеристика персонажів, а також образів вищої естетичної ваги.